søndag 7. desember 2008

Når en pepperkakebaker, baker.........

Då har startskotet gått for julebaksten her i huset. Både store og små koste seg med pepperkake baking i går. Undervegs vart baksten behørig godkjent av dei små bakarane, og julemusikken sørga for at den store bakaren kjende julestemninga så smått koma sigande. Neste laurdag skal bakersvennane bake julemenn:)






Pepparkake formene frå min barndom kom til heder og verdighet att. Litt nostalgi høyrer med til jula.





To boksar i havn. Takk til den som fann opp ferdig deig;) Då gjenstår berre resten;) Ha ei flott veka.


9 kommentarer:

Lisemoren sa...

Tusen takk for award. Så hyggelig at du tenkte på meg og liker bloggen min. Det er for øvrig som du vet gjengjeldt. Ungene dine er bare helt skjønne der de baker. Heldige deg som har så fine og gamle pepperkakeformer. Har aldri sett slike nisse og dameformer før : )

Rosa sa...

tusen tusen takk for awarden! Eg blir så hoppande glad :)

Det var aldeles nydelege bakarar du hadde der, og så vakre kakeboksar. Eg gremmer meg over mine eigne boksar, når eg ser kor fine dei kan vere :)

ha ei nydeleg adventsveke!

Bo med Lena sa...

Hi hi..her har det vært to sjeler og en tanke...:)

Ser ut somom dere virkelig koste dere også.

Lena:)

Guttemamma sa...

...nå var jeg fjern,takken ligger i innlegget under!! :-)

Vibeke sa...

Gratulerer så mye med awarder!Så koselige bilder av pepperkakebakerene dine :o)

Klem fra Vibeke

Tante Mimmi sa...

Tuuuuuuuusen takk!!! smiiil!;)
Så idyllisk bakinga gjekk for seg der borte då! Lurte på å legge ut vår kaotiske pepperkakeverden! Minsten sovna sitjande op do (det måtte eg jo forevige!)
Var endeleg til fysio i går "Dette var eit langt lerret å bleike" var tilbakemeldinga! Ja,ja..det kan no bleikast:)! Julegåve berre det:)
Ser deg vel snart!

Solveig sa...

For noen søte små du har!!
Ble helt betatt:)
Koslig med bakedag sammen!
Å så godt det er med pepperkaker;)
Men jeg synes det er kjedlig å lage de,hehe! Tar sånn tid med alt..

Ønsker deg en super dag:)

Nettelita sa...

Se på de skjønne pepperkakebakerene da.. :) Veldig koselig med pepperkakebaking, det blir liksom ikke jul uten.. :)
Og tuusen takk for hyggelig award fra deg! Det er bestandig like koselig! Har ikke fått vist den frem i et innlegg enda, men det kommer! :)
Ha en fin uke!
Klems

Anonym sa...

den sjenken bak hadded vært nydelig i hvit! ;)