mandag 29. desember 2008

God jul!!!!

God jul alle saman.



Her har det vore rimeleg stille, men det er fordi eg rett og slett har hatt juleferie. Me har hatt besøk, og vore i besøk, og prøvd å nyta jula fullt ut. Dermed har blogging faktisk vorte nerprioritert, og tid saman med mann, born og familie har hatt fyrsteprioritet;) Men no kikkar eg innom i full fart, for å ynskje God Jul!!!! Eg kjem kanskje til å legge ut nokre fleire bilete frå julehuset, men eg lovar ingen ting. Mor i nabohuset fyller 80, 01.01.09, det skal me feira stort, og me døttre og svigerdøtre har tatt på oss rolla som festarrangørar, så litt travlet vert det vel fram mot den STORE dagen.



Desse bileta er av litt av julekrubba mi. Den er innkjøpt i Jerusalem, men handlaga i Betlehem, der mannen min kjem frå, og eg er kjempeglad i ho. Eg har hatt varierande utgåver av Oliventres krubber opp gjennom åra, men stallen her er heilt unik, og eg har faktisk ikkje sett andre i akkurat denne varianten.

Ungane synes forøvrig det er kjempekjekt å leka med figurane......Bileta har eg tatt med julegåva frå husbonden; eit Pentax speilreflekskamera. Akkurat det som stod øverst på ynskjelista:0)Tuuuuusen takk kjære:) Eg har hatt Pentax speilrefleks før, og no kan eg faktisk bruke dei gamle objektiva og blitsen min på det nye kameraet. Men det er langt att før eg kan bruke alle funksjonane på kameraet, og utnytte det fullt ut. Ein annan ting er at eg er litt usikker på om eg kan ynskje meg anna enn sokkar og smågodt til jul og bursdag i mange år framover......billeg er det jo ikkje med eit slikt kamera, og det ligg i eit heilt anna prisskikte enn det me ligg på til vanleg...........Men eg må tilstå at eg er overmåte nøgd, og gler meg villt og hemningslaust til å utforske kameraet:0)

Då håpar eg de kosar dykk i romjula, og lovar å koma sterkare attende, med kommentarar på dei flotte innlegga dykkar. Juleklem frå oss i To hus tett i tett:0)


4 kommentarer:

Lisemoren sa...

Så nydelig julekrybbe. Du er heldig som har en slik. Gratulerer med kamera. Den høye prisen kan dere rettferdiggjøre med alle de flotte bildene du kan ta av barna fremover, slike minner er jo gull verdt. Så kan du kose deg med å ta interiørbilder ved siden av som en bonus, vet du. Av og til må man rett og slett unne seg slike ting.

Lykke til med mors store dag, det var litt av en dato å ha bursdag.

Håper ellers på flere fine julebilder fra deg, syns det er så morro å se, hos andre. Jeg har lagt ut noe, men kommer til å legge ut litt flere etter hvert, selv om det blir nyttår. Juleklem og nyttårsklem sendes deg og dine : )

Guttemamma sa...

En "ekte" julekrybbe, for en skatt!! Hyggelig med et innlegg fra deg, men det er lurt å ta litt pause og prioritere familien mer!! Hadde noen dagers pause jeg og! KLem med ønske om et rikig godt nytt år til dere!!

Lisemoren sa...

Jeg har hatt fri i hele romjulen, og er rett og slett ikke vant til et så rolig tempo. Derfor har jeg blogget litt i sene kveldstimer etter juleSkal og når barna har lagt seg. Jeg har eksprimentert litt mer og derfor klarte jeg plutselig å få til disse billedgruppene. Skal prøve å forklare, men jeg er ikke den rette personen for teknisk assistanse, for her går det mest på slump. Når du går inn for å hente opp bildene dine til nye innlegg setter du en hake under INGEN, der hvor du kan plassere bildt i midten,ventre eller høyre. Så velger du den minste bildestørrelsen. Så henter du bildene du vil ha i serien og laster dem opp. Da har du dem etter hverandre nedover i skrivedokumentet. Der kan du nå gå rett inn og peke på bildet, da får du en ramme rundt det. Pek en gang til og dra det med deg. En liten firkant kommer frem og den kan du plassere ved siden av et av de andre bildene. Så palsserer du det neste under og et nytt ved siden av. Jeg syntes det var kjempevanskelig, men så da jeg fikk det til var det den letteste saken i verden. Det er jo litt rart, øvelse gjør mester. Men jeg fikk ikke til å ha mer enn to bilder etter hverandre i gruppen. Det gikk greit i skrivedokumentet, men ble bare tull når jeg publiserte. Men det er jo bare å gå inn på redigere og endre og publisere på nytt, så blir det greit igjen. Det har jeg og akkurat oppdaget. Det var da jeg begynte å eksprimentere, he, he.

Guttemamma sa...

Jeg får også bare lastet opp fem av gangen. Men du kan ta fem nye etterpå! Riktig godt nytt år til deg og dine!! KLemmer fra Anette, gleder meg til å følge deg i 2009